Belajar Loghat Temerloh #1

Aku nak ajak korang mengenal loghat temerloh, pahang. Mana mana yang master loghat temerloh ni boleh la tolong tolong aku ye. Nanti kita boleh wujudkan kamus. Hehehe. Meh aku nak ajar korang. Mana la tau ada yang baca ni bakal mak mertua pak mertua orang pahang piaaawwww punya, kan ke senang esok nak ambik ati bertandang rumah diorang kannnnn?

Kita belajar dua perkataan je dulu ye. Yang paling basic. Tapi kalau aku salah tolong tegur ok.

Saya : Koi
Awak : Aok/Awok

Contoh ayat : Koi suke bace blog aok ni.
Maksud ayat : Saya suka baca blog awak ni.

Ok. Simple. Basic. Senang kan?
Bersambung…

21 comments:

lalailusi said...

hahahahah..

dok-tak...
adik ira ajar..die sekolah kat temerloh..

Ain Zulaikha said...

wah pelik la bahasa dia, igt kan bahasa dia sama je dgn kite.. tp ada la sama sikit kan.. hehehe

ARC™ said...

serius simple.
koi ingatkan 'koi' tu bahasa swk/sabah :P

hamzah ian said...

smpai skrg gua tak reti loghat temerloh.. hehehe

miszlullaby said...

iyer??koi??First time ML tau bahasa temerloh.Hhuhuhu..menarik2.=D

The Nurul said...

@lalailusi hehehe bagus bagus

The Nurul said...

@Ain Zulaikha kita tu mana?

The Nurul said...

@ARC™ sabah swak? jauh bena pegi nye. hehehe

The Nurul said...

@hamzah ian tak penting. hahahhaa. lain la bakal mak mertua orang temerloh. memang kena belajar hokey.

The Nurul said...

@miszlullaby hehe. lepas ni i ajar yang lain lain pulak.

kembatolo™ said...

koi? hahaha.. lawak lawak.. 1st dengar..

Nur Ardilla Najwa said...

salam...jemput join contest d blog saya... =)

http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2010/11/game-for-fun-favorite-photo-contest.html

itamrazali said...

kdg2 org Pahang cakap bunyi mcm org Perak

Maryam Fatanah said...

interesting..nnt sy ajar awak bahaso noghori pulak !

FaraCuna said...

wah..temerloh pon ade loghat :D

Mas said...

wahh! nak blaja gak lah. hihi. nanti leh la amek hati bakal mertua. =P

p/s: orang temerloh ke awok?

The Nurul said...

@itamrazali yup. certain words kadang kadang bunyi macam perak.

The Nurul said...

@Maryam Fatanah baso nogori sonang yo. esei buley laie paham.

hahaha.betul tak? :D

The Nurul said...

@FaraCuna aah. ada. malaysia kan kaya dengan loghat. hehe

The Nurul said...

@Mas wooo...bakal mak mertua duk mana? nanti kawin jemput ok.

sailaaf said...

haha. basic sangat nih.paleh aok!