Journey To BestFriend Wedding

Mula mula aku rasa macam tak syok je raya.Tiba tiba bila time raya jadi syok gila. Lepas tu aku terlupa yang malam raya ke dua aku kena pegi Kedah untuk attend wedding tasya. huwaaaa. Takpe lah, sedapkan hati, kawan kawin sekali ja :)

So tiket ke Baling dah ada dalam tangan. Masa tengahari pegi beraya dekat rumah Wan Kg Awah, stop lama plak kat situ. Aku dah fadeup dah. Lepas tu balik rumah Wan Bt 4 pun lama jugak. Dah petang pegi rumah Makcu, then rumah MakTam sampai Maghrib. Lepas Maghrib diorang plan nak pegi rumah Mak Andak. Aku dah sentap sentap pasal nak pegi rumah Mak Mertua abang nak amik baju raya aku, Kak Ipar lupa bawak balik. Pastu dari rumah Mak Andak dah pukul 9 lebih.

Lepas tu lupak beg ada dalam kereta Adik. Call dia, dia dah ada jauh. Takpe lah, suruh dia drop kat rumah akak. Nak pegi Mentakab 20minit. Sampai sana mandi mandi cari baju dah satu hal. Gerak dari rumah dia pukul 10 malam. Padahal bas jalan 10:15 ni. Gila kalut! Aku dah la mandi tudung pakai tak betul main selempang ja, pasal ingatkan sempat tukar baju kat rumah akak. Tak dan!!

Abang drift pecut terus drop aku kat bas, tengok orang dah ramai, dia patah rumah akak amik beg aku. Nasib rumah dia 5minit je dari bus stand. Aku punya cuak jangan cakap la. Macam haram! Dah la bas persiaran. Camana seat entah. Elok abang sampai, bas start penuhkan orang. Lega!

Naik bas, berlaga pulak seat dengan mamat mana entah. Aku dah sentap dah ni dengan konduktor bas tu. Last2 dia kasi aku duduk single seat kat belakang sikit. Nasib la seat besar. Terus aku duduk elok elok, tido. 

Sampai Sungai Petani, pagi buta pukul 6. Gila! Aku tak expect cepat ni. Dah la masa orang turun tu aku baru bangun. Gila gelabah. Aku tengok kat tepi kedai tu poskod Sungai Petani. Ah sudah. Kalut gila! Dah la drop tepi jalan. Miezan kata memang dia akan drop tepi jalan tapi kena jalan sikit untuk tunggu kat bas harian pegi Baling. Gila! Mana aku nak tau jalan dia. Dah la tak penah pegi situ. Pagi buta plak tu. Gelap! Kalau cerah gagah jugak aku nak menapak cari jalan. Last last aku decide aku turun Alor Star. Jauh pun jauh la kan. Dah nak buat camana? Dari aku merepek tak pasal pasal kat situ kena apa apa kan? 

Sampai A. Setar, letak beg terus pegi toilet. Lagi satu perkara kelakar orang Kedah. Kalau dah nama public toilet, lagi lagi kat bus stand, aku tak penah jumpa lagi la public toilet yang berkunci. Gila satu hal nak tahan kencing. Dengan muka dah tak serupa orang. Memang menyirap je pagi pagi tu. Pegi toilet lagi satu plak, dah la kecik, kotor, busuk bayar mahal pulak tu. Memang aku tarik nafas dalam dalam la tak nak memaki di pagi hari tapi terlepas jugak la sepatah dua kata kat facebook. 

Beli tiket ke Baling aku agak cuak lah pasal ingat ingat lupa. Dah kena marah dengan pakcik kaunter tu kata aku dok tagak tagak awat nya. Hoih pakcik! dia yang bukak kaunter lambat nak marah aku. Menyirap jeeeee! Dah la kena naik kat platform. Berkejar pulak pegi dekat Bas. 

Around 10am, sampai Kuala Pegang, call Sya. Dia amik. Sampai rumah dia terus mandi then teman dia keluar pegi mekap pulak. Memang huru hara betul aku. 

Bla bla blaaa...wedding. 

*sambung cerita balik KL yang jugak penuh pancaroba*

No comments: