Kat Mekah Ada Zoo?

Ahad pagi, mak dengan abah pegi kursus haji. Tiba tiba kaklong sibuk nak ikut sama. Syahmie bangun bangun tido cari mak dia takde.

Syahmie : Makde, Ibu mana?
Aku : Ibu ikut nenek.
Syahmie : Pegi mana?
Aku : Masjid
Syahmie : Buat ape?
Aku : Nenek pegi dengar ceramah
Syahmie : Ceramah apa?
Aku : Ceramah pasal haji. 
Syahmie : Haji tu apa?

Ok fine, mulut dia memang jenis potpetpotpet takkan puas hati selagi tak dapat jawapan

Aku : Haji tu nanti nenek kena pegi Mekah, naik kapal terbang. Sebelum pegi haji, kena dengar ceramah dulu (malas aku nak terang panjang lebar, bukan dia paham) Ah, kata je la kau tak reti nak terang nurul...... Hahaha.

Syahmie : Oh, Mekah. Abang pun dah pegi Mekah aritu.
Aku : Hah? Bila nya abang pegi Mekah?
Syahmie : Alaaa..aritu yang ada zoo tu. (dengan konfiden gilanya)

***********aku dah blur***********

Aku : Abanggg!!! Tu bukan Mekah ok!! Tu MELAKAAAAAAA!!!!!!! terguling guling aku gelak.
Syahmie : Eh, Mekah pulak. Melaka. Hehe

Letih tau dengan dia ni. Suka buat lawak tak bertempat. Terkejut aku zaman bila kau pegi Mekah entaaahhhh


No comments: