Fast & Furious 5

Ok, Pantas & Garang 4 (hahahahah kak ipar aku la ni dok pantas dan garang pantas dan garang habis terikut) aritu aku tengok jugak. Tahap ke-nganga-an memang overdose.

Jadi, kawan kawan ajak pegi tengok yang part 5 pulak. Kebetulan orang yang bekerja cuti hari wesak. Jadi, nak bermidnite lah kononnya. Bincang bincang semua, jom lah kita tengok.

Kami ber-empat. First time aku jejak kaki dekat Tropicana City Mall ni. Lalu dah selalu tapi tak rasa nak pegi pun. Selalu OU OU OU.

Si Mya lah, dia amik aku kat rumah pukul 10:30 macam tu. Lepas dah pusing pusing terlajak simpang bagai pukul 11 collect tiket. Rupanya show kitorang pukul 12:30am. Ha mana nak lepak ni? Si Mei dengan Pak pulak 11:30 baru sampai. Last last pegi melepak hujung dunia kedai. Ada kerusi Gintel bebanyak. 


Start je movie aku dah mula buat perangai macam tengok tivi dekat rumah. Kaki naik atas seat. Mulut nganga suap popcorn. Pastu, habis. Aku mana reti nak review filem sangat. Dasar perempuan biasalah, tahap kecairan dekat Dominic Toretto memang tak dapat dinafikanlah. Brian O'Conner pun! Hensom!!  Perempuan suara serak yang naik motor  laju tu ape nama entah yang last tu dia bercinta dengan Sung Kang. Sung Kang pun ehem. Cool!! Lepas tu kecairan tengok kereta kereta mewah, aksi aksi drift well biasalah tu. Sapa tak gegar jantung berenti jadi orang please.

Lagi sekali Mya buat kelakar. Dia kata cerita tu sejam lebih je. Kami bertiga pun ok, percaya. Keluar keluar tengok jam 2:45 macam tu. Hahahaha.  Pasal masa kat dalam tu aku tak pakai jam, dan tak rasa lama pun. Terpesona sangat mungkin dengan jalan cerita dia. 

So, dah habis kitorang lepak dekat Kayu Nasi Kandar SS2. Ada orang kelaparan. hahaha. Aku takde la lapar mana tapi mengenangkan kalau makan lagi gemok dan bangun pagi esok sah sah aku kelaparan. Pelik! Tapi tu lah dia. Kalau makan kekenyang, nasik ke mee ke then tido, silap besar. Pagi nanti bangun akan kebuluran. Kenapa entah. 

Meet my new friend. Mya. Tudung pun dah tak serupa tudung orang T__T

Pukul 5 pagi gerak balik rumah. Lepas subuh ZzzZzzzzZzzZzzzzZZZZZzzzzz. Plan nak pegi Bukit Tinggi Pahang ranap. Tukar dengan ICity saja.





No comments: