Fun Fair = Pasar Ria??

Cuba cakap last kau berpoya poya dekat funfair zaman bila?

Mak aku bukan lah jenis yang angkut anak anak dia pegi bersuka ria tabur duit main permainan itu ini tikam duit dapat hadiah bagai. Seingat aku tak sampai tiga kali kot pegi funfair ni. Last agaknya sebelum sekolah menengah. 

Jadinya kelmarin, memandangkan abang dengan akak aku masing masing dah ada anak dan alang alang ada funfair dekat sini, apa kata kita pegi, instead of nak pegi main benda benda ni dekat times square ke genting ke, meh la buang masa dua jam dekat sini.

benda wajib naik. alasan : teman anak sedara



part ni bapak la lawak gila. si akim ni ala ala aawww sket ah. lepas tu gayat penakut nak mampos. dia duduk depan aku tu yang boleh snap. "Makde..tolong la. akim gayat ni. akim sumpah ni. akim insaaaafffff tak nak naik dah ni. akim nak muntah ni makde tolong" tak berenti dia cakap sambil tekan dada pejam mata. Aku naik nak pengsan gelakkan dia. Meleleh leleh air mata. Pucat pucat muka. Hahahhahahha

Iman Adam, anak buah kesayangan.


Suka sangat dia datang sini. Mengepak ngepak. Lepas tu mulut melopong lopong tengok lampu sana sini. Abangcik pulak rasa hebat sangat dah dapat sauk (tangkap) ikan guna penapis, lepas tu dapat hadiah. Eleh, tak yah nak rasa hebat sangat. Memang akan dapat nye tangkap itik tu dan akan dapat hadiah.
Ni lah benda yang aku nak naik sangat. Tengok macam adventure gila je pusing kemain laju.  Sekali naik ambek kau! Insaf tobat macam ape dah kat atas nu. Dia punya memusing memang ah. Sampai balik rumah aku pening meloya terus mandi. Jalan pun macam orang mabuk dah tak jejak tanah. Memang tobat sungguh la tak mau naik dah (esok lusa naik lagi...time kena macam tu memang la tobat bagai. hakhakhak)

Lepas tu aku membawak la Nisha naik kereta langgar. Sedaya upaya neh lalu kut tempat takde orang. sakit badan oih kena langgar dan melanggar. badan kalau muda tak pa lah. Lagi macam biasalah merry ro round ape benda lah. Tapi yang penting, aku, kak ipar, kakak aku, aie memang menyumpah naik benda tu. Kak aku sampai dah mengucap berzikir bagai. Yang aku ni sampai kebas kebas pipi tergamam tak tau nak cakap ape dah. Dah la seatbelt takde. Dia tahan dengan besi tu je. Kalau kau tak kuat pegang, tercampak mati, sia sia je ok! 


No comments: