Dadih Mangga

Dalam tekak aku kata tak sedap tu, rasanya bermangkuk mangkuk dah masuk dalam perut. Haha. Dadih adalah benda paling seronok, sedap dan mudah di makan. Satu minit pun dah boleh habis.

Pagi tadi, jiran jiran macam biasa duduk berlonggok kat beranda rumah. Adoih...Nak kata menyampah ada jugak lah pasal cari la time petang petang sikit kan. Eh cop, petang pun bersidai jugak kat laman rumah aku. Ape bende daya tarikan ada kat rumah ni entah. Ke aku tarikan tu? Muahahahhaha. Ye lah. Pasal ada baby kot.


Tapi aku tak suka la pagi pagi nak bertandang pasal aku bangun tido "awal" kannnnnnnn. so bila dah hingar bingar kat luar alamak...tak best betul nak masuk dapur cari makanan. stok dapur plak memang mak aku saja gamaknya letak dapur tu dari luar rumah dah boleh nampak. Karang free free aku kena perli macam mana?


Nasib baik ah peti ais terlindung sikit, terus la aku mendadih tiga empat mangkuk. Lepas tu buat baik la kasi jiran jiran rasa. Eh, boleh la plak kata semua sedap. Yang tekak aku ni kata tak best. Pasal mangga ni tak lemak sangat, tak masam sangat. semua dok kata sedap, bole buat time birthday party la ape semua. Ke tekak orang tua semua macam tu???

tak payah resepi sangat lah. pegi beli dadih segera cap nona tu, susu cair setin, kalau takde bekas pi beli bekas dia, balik masak setengah jam je dah bole clear dapur, siap bubuh dalam peti ais.


No comments: