Derma Darah

Aku rasa terpanggil panggil nak derma darah lepas raya. Maka pergi lah sabtu lepas ke Hospital Temerloh, unfortunately, makmal tabung darah bukak weekdays je. Office hour. So tunda. Isnin pegi ke Hospital Jengka pulak. Semangat ni!

Thanks to my ex cikgu sains, Cikgu Hasmizol Hassan. Dia la pencetus semangat aku nak derma darah. Dia kata wife dia dulu masa nak bersalin memang haru la sebab nak kena cari penderma darah tu. Incase tumpah darah. Darah jenis O. So tak boleh terima sebarang darah. Jadi, perempuan ni bawak bawak la menderma mana tahu time kita nak beranak nanti kita tak cukup darah, masa tu orang tolong kita pulak kan. Lucky me, my blood type is B+.

Tapi huru hara sikit la sebab takde sambutan sangat kan. So nak kena isi form, tunggu dia check HB, mine ngam ngam 13.6. Normal HB for women is 13.5. Lepas tu bawak jumpa doctor kat Emergency Room untuk approval & check apebentah. Then baru lah ok. 

Masa dia nak cari urat tu sembur dengan apetah tak macam dulu. Pedih sikit la. Lepas tu aku selamba je tengok dia cucuk jarum. Pegawai tu tanya tak takut ke? Siap boleh tengok. Ah relax je aku. 

Makan daraaaaahhhhh! Auummmm!!

Sementara aku nak bangun lepas derma tu, pegawai tu duduk sebelah aku menyembang. Gila tak selesa hoi. Dah la lelaki. Kita ni kan baring. Sampai habis aku tarik selimut. Sembang sembang then dia kata hati hati la lepas ni darah dah baru mungkin dia nak makan macam macam. Cepat lapar etc. Aku gelak je konon boleh control tapi sekarang rasa nak menangis. Damn lah asik lapar. Idk ini disebabkan oleh derma darah atau PMS dalam dua tiga hari lagi aku nak period. 

Duhhhhhhh. Bye.


No comments: