Membazir itu tak fun!

Last thursday, colleagues, chinese pegi bazar. Belikan makanan. As usual, bos kasi duit pegi beli makan. Biasanya diorang makan makanan cina, aku mamak. So simple je la. Cuma sometimes piza, mekdi, kfc yada yada. Tengahari pun macam tu tapi selalu jugak diorang melantak mekdi beramai ramai.

Jadi, diorang pegi bazar area selayang. Yang peginya dua orang lelaki. Tau apa diorang bawak balik?

Aku bajet peniaga peniaga situ mesti tersengih lebar punya. Kau nampak? Roti John sorang satu, Ayam percik dua ketul sorang satu, Potato Spring sorang satu. Air pulak mula mula aku ingat tebu je, sekali tengok diorang minum eh ada air kepala. Belum campur keropok, otak otak, kuih muih ape benda entah lagi. 

Diorang kata "waaahhhh nurul. u must be very happy ah today. betul betul buka puasa" aku gelak je. Takde nak happy sangat la..lapar nasik! Hahaha.  Tapi perut penuh dengan air. Roti pun tak abis. Potato spring pun tak makan. Tapau bawak balik makan sikit je. 

Keseluruhannya, tak fun ah makan camni. Bazir banyak. Kau kasik aku nasi goreng kampung sama teh o ais pun aku lagi suka. 

Oh last wednesday pegi buka puasa dengan Khairul, David & Vasen makan nasi goreng kambing. Peh! Sedap! Dan yaaa...baru perasan gigi vasen bling bling ada diamond. Kau mampu?


No comments: