Kek Lok Si Temple, Penang

Aci tak kalau malas nak cerita pasal temple ni. Kalau nak baca cerita temple tengok dekat sini Wiki : Kek Lok Si Temple.

Penat macam nak mati ok mendaki nak naik atas temple ni. Serabut kedai kiri kanan. Apehal la abang ipar aku tak bawak kereta naik hah. Sudahnya, diorang tak nak naik sampai atas pasal dah pernah sampai. Jenis aku pulak eksaited gila nak naik pasal nak capture gambar banyak-banyak. 

Last last aku cakap dengan mak, ah alang alang sampai jom la naik, takkan nak tengok kura kura ni je? Gila kat zoo pun bersepah. Tapi siyes memang aku tak larat nak daki sampai atas pasal dengan pakai heel nya (oh no wonder la dah rosak tercabut tapak heel aku. baru ingat ni la punca dia) dan juga mak aku dah malas sebab seram. Dah petang dan takde sorang pun bangsa melayu bertudung macam kami naik sampai atas sana. 

Ni lah dia apa nama Liberation Pond (Sacred Turtle Pond). Chinese tradition believes that a turtle is a symbol of longevity, strength and 
endurance. It is an act of spiritual liberation when a turtle is captured and set free in this pond. Source : here)







Jadi lah.. itu je gambar yang dapat nye. Ok la dari takde. Tua esok bole recall balik..Oh aku dah pegi tempat ni.

No comments: