Kalau pergi penang wajib makan ini

Nasi Kandar

Char Koy Tiaw (selalu fail. haih camana hah eja makanan ni????)
Selain dua ini, makanan makanan lain adalah seperti pasembor dan laksa penang. (Duh...taip entry pagi pagi buta. lapaaarrrrr) Tu je lah yang aku rasa femes.  

Ok, dua jenis makanan yang aku display ni memang wajib lah kan. Kalau tak memang bukan pegi penang la nama dia. 

Nasi Kandar :
Makan kat Subaidah. Alaaaaaaa..subaidah ni tiga tahun aku makan masa study kat kedah. bosan dah. ingatkan nak la pekena tempat yang lain. Nasi Kandar Line Clear ke. Jadi, pilihan aku sama macam tiga tahun dahulu. Ayam goreng, bendi dan telur ikan. Kuah campor. Air limau. hahahahahhaha. takde kemajuan langsung kau ni Nurul. Eh, emak ambik telur sotong. Aku mula mula geli gila ok pasal bentuk dia macam telur ulat apetah. Tapi rasa satu macam sedap jugak.

Char Koey Tiaw :
Ini terpaksa sebenarnya.Takde pilihan. Kakak aku nak makan laksa penang tapi tak sempat, dah sampai seberang baru dapat. Tapi tak sedap pun. tak cukup rasa. Aku pulak memang tak rasa nak makan laksa. Jadi aku pilih char koey tiaw. Beza dengan koey tiaw biasa, char koey tiaw ni berkuah dan nasib baik lah sedap. Tak rugi aku order.


No comments: