Humpty Dumpty!

Weekend yang lepas balik kampung. Ada Adam. Mak, abang sibuk dengan kenduri rumah jiran.

Breakfast dengan Adam dekat dapur. Bibik tengah mengemop lantai & bilik air.

Lepas tu dengar bunyi orang jatuh. Terus lah aku pun "Bik! Okay ke?" "Ya ya lantai ini licin. Lupa udah disabun" Okay....aku terus suap adam.

"What happen Ma De?" soal Adam

"Oh..takde ape. Tu bibik jatuh. Lantai licin" jawab aku.

"Oooooo" makan dan diam kejap. Lepas tu dia sambung.

"Jatuh macam humpty dumpty tu?"

..............................................................

Aku pandang muka dia. Tahan. Antara nak gelak dan kesian. Tengok muka dia sikit punya jujur dan polos ke bagi soalan macam tu. Last last tak tahan, gelak lah apa lagi. 

Aku terbayang bibik jatuh macam humpty dumpty tak lepas bangun.

LOL! Naseb kau lah bik.

Ha panjat! Panjat! Jatuh macam humpty dumpty karang tau lah awak.


No comments: