Taman Negara Day I - Lubuk Simpon

Lepas je letak beg tukar baju seluar sarung kasut, kitorang lepak kejap dengan briefing dari Abang Khairil.  Lepas tu start lah turun ke jeti, naik bot seberang sungai. Sebab kitorang stay dekat Kuala Tahan. Jadi seberang sungai tu ialah Taman Negara. Alah, tak sampai dua minit pun seberangnye. Dekat kepalang. 

Abang Khairil kata dia nak bawak kitrang jungle trekking sikit. Dan pegi mandi dekat Lubuk Simpon. Ye. Sikit! Memang la sekejap je jarak dia, tapi dia punya trek tu hazab Ya Allah! Jalan memang paham paham lah, hutan. Lepas tu banyak lecak. Memang penat betul nak elak. Kezen aku sampai dua kali jatuh, licin. Kesian.

Bila sampai tu, masing masing melantak sandwich dulu, bekal dari rumah sebab tak sempat lunch. Banyak sangat ceritanya. Jadi, lepas je isi perut sikit, masing masing melompat masuk sungai. Nampak tempat dia tak best. Heh,kau jangan pandang sebelah mata tahu.

Dah masuk?

Tersungkur aku dalam tu. 

Actually ada akar pokok besar tau. Bebudak ni dah warning tapi aku tak perasan, hilang pertimbangan dan gosssshhhh!! Memang smpah terlungkup aku cakap. Siap terbukak mata lagi dalam air. Ada la dalam 5 saat. masa tu lupa pakai contact lens,belasah je lah. Seriau kejap sebab jatuh dalam tu. Fuuuuhhhhh.

Dah mandi manda tu ok la. Fun. Siap main games Pandai si Khairil ni attend kitorang. Kezen aku siap bawak lumpur laut mati, ha bergosok la masing masing. Dah rupa nature spa pun ada.

Kasihan anak anak kebuluran. Jumpa roti dah macam jumpa syurga. Amboi! 


No comments: