Sekejap nak bebel.
So, my colleague went to travel for about two weeks & I have to cover her works, by hook or by crook. Actually tak ada masalah pun. I deal with supplier, she deal with clients. So mana nak tahu client dia yang satu ni very fussy & omg kau sabar kejap boleh tak? Semua benda nak cepat like petik jari dapat. Gila lah. Hari hari call call call, orang dah explain procedure pun dok call lagi.
So semalam, baru satu hari I take over kerja dia. Petang tu lepas confirm dengan supplier, I called lah dia sebelum turun kereta. Sekali dia punya bebelan, omg sabar je lah aku. Lama gilaaaaa bebel apa benda entah banyak tak masuk kepala I. Kau sabar lah kejap semua benda tengah on process kot. Orang macam nak gila hari hari chasing supplier, tak payah lah nak push sangat. So I jadi macam trauma sikit lah dengan client sorang ni.
So tadi pagi dia call tapi masa tu tengah busy buat kerja lain so kejap kejap lagi lah. I settlekan benda yang dia nak semalam tu. But then, rasa nervous, cuak, panic, bimbang semua ada. Aduduuuu malasnya nak call client ni. How?? Tapi selagi tak call selagi tu lah tak boleh nak focus kerja lain karang by end of office hour karang kalau dia call lagi matilanak kena bebel panjang so better call office hour.
So petang dah free sikit I call je. Damn, tak sampai lima minit pun cakap. Dia ok ok je takde meroyan macam semalam. What the? Aku punya macam nak tercabut jantung menahan takut & debar, dah redho nak tadah telinga ni sekali takde apa pun. Siap buat diagram, list date & description bagai punya lah haku nak explain details. Buang masa je cuak cuak dari pagi. Cis.
However, client is always right. Hadap je lah nak. Okay, debar debar tu simpan esok. Now, sambung kerja.
No comments:
Post a Comment